Erasmus+
Olasz cserediákok [2024. március]
2024. március 17-23. között hat olaszországi diák érkezett iskolánkba az Erasmus+ mobilitási projekt keretén belül.
Fogadóiskolaként hosszas előkészítő munka előzte meg a gyerekek és tanáraik érkezését. A látogatás célja volt, hogy a tanulók megismerjék egymás kultúráját, oktatási rendszerét, valamint megvalósítsanak egy közös projektet, amely irodalmi olvasmányokra épült.
A perugiai gyerekek magyar családoknál töltötték a hetet, ezzel is segítve az olasz és magyar gyerekek angol nyelvi fejlődését. A hét során a tanulók délelőttönként a tanórákat látogatták, délután múzeumokban voltak, megismerkedtek Budapest nevezetességeivel, illetve a családok által szervezett programokon vettek részt.
Cserediák program 2024
Iskolánkba látogatott a perugiai testvériskolánk két pedagógusa. A látogatás célja volt, hogy előkészítsük a cserediák programot. Az olaszorszországi gyerekek márciusban egy hetet fognak eltölteni az iskolánkban. Nekik az iskola néhány diákja ad majd otthont.
Szakmai nap [2022. november 23.]
A mobilitásban résztvevő pedagógusok bemutatták a képzéseken tanultakat, tapasztalataikat.
A szakmai nap meghívottjai:
tankerület munkatársai, a kerület közoktatási intézményeinek képviselői, az iskolánk szülői munkaközösségének képviselői, valamint a Montessori partner óvóda pedagógusai.
Erasmus+ 2020-as mobilitási pályázat lezárása
Egressy Krisztina Spanyolországban járt
Enough Theory, Let's play! Fun Games for Developing the Whole Child
"Az egy hetes képzés során a játékban rejlő nevelési, tanulási lehetőséget ismertem meg. Az örömteli, irányított játék pozitívan hat a tanulási motivációra, fejleszti a tanulók kommunikációs és szociális képességeit. Jól használhatjuk a koncentráció, figyelem fokozására, fejlesztésére.
Az elméleti képzés mellett nagy hangsúlyt kapott a gyakorlati játéktevékenység is.
A közös kirándulások, városnéző programok és a szakmai beszélgetések is fontos részét képezték a programnak."
Egressy Krisztina
Bende Ágnes Perugiában járt [2022. szeptember]
Job shadowing ISTITUTO COMPRENSIVO FOSCOLO
"Szeptemberben egy hetet töltöttem a perugiai Ugo Foscolo általános iskolában, ahová másodszor látogattam el szakmai tapasztalatokat gyűjteni. Az ott töltött idő alatt tanórákat látogattam,módszertani megbeszéléseket folytattam. Megismerkedtem a környék kulturális nevezetességeivel, fejlesztettem a nyelvtudásomat. A hosszú távú céljaink között szerepel, hogy testvériskolai
kapcsolatot építsünk ki a két intézmény között."
Bende Ágnes
Egressy Krisztina Spanyolországban járt [2022. október]
Well-being and Stress Management, Spain
Smart Teachers Play More
"A képzés a tanárok, tanulók fizikai és mentális egészségének megőrzését segítette. A stressz felismerése mellett meditációs, jóga gyakorlatokat sajátítottam el. A játékos, mozgásos tevékenységek az iskolai jó közérzetet szolgálják, amely hatékony tanulást eredményez és magasan tartja a tanulási, tanítási motivációt. A gyakorlatorientált képzésen stresskezelési technikák, játékos feladatok segítették az éberséget. Az aktív figyelem fenntartására is számos jó gyakorlatot ismerhettünk meg.."
Egressy Krisztina
Némedi Konrád Firenzében járt
The new Erasmus Program 2021-2027
Writing and Managing Successful Pojects for your School
Europass Teacher Academy
A képzés célja:
Az új pályázati ciklus megismerése, és a pályázatíráshoz szükséges ismeretek megszerzése.
Intézményünk rövid és hosszútávú stratégiai terveinek megvalósítását hogyan segítik az új ciklus pályázati lehetőségei.
Balczer Zsuzsanna Corkban járt [2022. július]
"2022 júliusában kéthetes tanártovábbképzésen vettem részt Cork városában,
Írországban az Erasmus+ pályázattal. Lehetőségem volt mind nyelvtudásomat,
mind pedig szakmai módszertani ismereteimet megújítani. A foglalkozásokon
kapott ötleteket mindenki adaptálhatta saját szakjainak megfelelően.
A tanfolyam végén egy-egy órarészletben mutathattuk be a tanultakat.
Délutánonként és a hétvégén Cork nevezetességeivel ismerkedtünk és Dél-Írországban kirándultunk.
Jártunk többek között Kinsale-ben, Killarney-ben és meglátogattuk azt a kikötőt, ahol a Titanic
utoljára megállt, mielőtt tragikusan végződő útjára indult volna."
Balczer Zsuzsanna
Paszicsnyek János Spanyolországban járt [2022. május]
"Gamification and game based learning képzésen vettem részt Spanyolországban.
A képzés célja, hogy segítse a pedagógusokat az élményalapú, játékos oktatás elsajátításában.
Új digitális eszközöket ismerhetünk meg, valamint új módszereket tanultunk, hogy a tanórák
ne csak unalmas képzések legyenek hanem látványos, könnyen és jó kedvűen befogadható élménnyé váljanak."
Paszicsnyek János
Némedi Konrád Madridban járt [2021. október]
"2021.10.18-22-ig a spanyolországi Madridban vettem részt a School leadership and educational innovation képzésen.
A képzés nagyon jól struktúrált volt, melyet egy rendkívül felkészült olasz fiatalember tartott. A képzésen összesen
11-en vettünk részt szerte Európából. A legtöbb esetben kisebb csoportokban más-más idősávokban dolgoztunk,
annak érdekében, hogy a lehető legtöbb tudást megkaphassuk, illetve átadjuk egymásnak saját tapasztalatainkat.
Az első nap egy rövid bemutatkozással telt, ahol mindenki bepillantást engedett a saját iskolai életébe egy prezentáción, vagy rövid
videón keresztül. Nagyon sok kérdés merült fel mindenkiben már az első nap a különböző országok oktatási rendszereiről, metódusairól.
A második és harmadik napon különböző digitális eszközökkel ismerkedtünk meg, mint például a Nearpod vagy a Blandspace.
Az órán készített teszteket, online tanagyagokat egy Edmodo csoportban osztottuk meg egymással.
A negyedik napon Problem tree analíziseket készítettünk, mely során egy rendszer szerint oldhatunk meg különböző típusú
problémákat. Emellett nagyon hasznos volt belelátni más országok problémáiba, illetve abba hogy milyen gondolkodásmóddal
állnak neki annak megoldására.
Az ötödik napon az élethosszig tartó tanulással, valamint az ehhez szükséges fejlesztendő kompetenciákról
folytattunk szakmai beszélgetéseket.
A szakmai munka mellett a kikapcsolódásra is volt idő. A második nap estéjén Madrid belvárosi nevezetességeit
tekintettük meg, mint például a királyi palotát, vagy a Debod templomot. Ezt követően egy helyi tapas bárban zártuk az estét,
ahol megízlelhettük a Spanyolországi konyha jellegzetes ízeit. A harmadik napon a La Latina negyedet fedeztük fel,
valamint a Prado múzeumot. Ezt követően a közeli Retiro parkban zártuk az estét a híres spanyol Sangríaval.
A disszeminációs időszakban megismertettem kollégáimat a Spanyolországban tanult digitális eszközökkel, valamint
a problem tree analízissel, melyet azóta is hasznosítanak.
Összességében nagyon hasznos volt a képzés, ugyanis minden előzetes várakozásomat felülmúlta. A szakmai fejlődés
mellett, úgy érzem személyesen is sikerült fejlődnöm és közelebb kerülnöm a közös európai értékekhez."
Némedi Konrád
„Tovább a megkezdett úton!”
A 2020 ERASMUS+ KA1 mobilitási pályázat a második évébe lépett iskolánkban. Célunk,
hogy az alsó tagozaton már megismert, jól működő Montessori-féle módszer a felső
tagozatban is működhessen hasonló szellemiségű légkörben, a tanulók életkori
sajátosságainak megfelelően. Ezen cél megvalósulását a digitális kompetenciák fejlesztése
mellett, az infokommunikációs eszközök használatában rejlő lehetőségekben látjuk.
Ez a pályázat, amely az egész nevelőtestületre vonatkozik, a Covid miatt megváltozott
helyzetben, ez év decemberéig marad nyitva. A mobilitásra és együttműködési tevékenységre
irányuló pályázat célja pedagógusaink számára, hogy az első évben elsajátított nyelvismeretet
követően, megismerkedjenek az európai oktatási szemlélettel és alkalmazzák az innovatív
technikákat. E mellett fontos szerepet kap a nemzetközi kapcsolatok építése és a
szervezőtevékenység is. Intézményünkből hat pedagógus képviselt minket különböző európai
országok iskoláiban.
Going on the started path!
2020 ERASMUS+KA1 mobility application has reached its second year. Our goal is that the
well-known and well-functioning method of our lower primary school, Montessori-method,
could be extended in higher classes as well. We want to create the similar attitude in the light
of the age of the students. We believe that if we improve digital competency and usage of
infocommications devices we could achieve our goal.
This application is applies to every teacher of our school and it is open until December, 2022
because of the COVID epidemic.
The application is aimed at mobility and cooperative work. After the first year (improving
language knowledge) our teachers’ goal is to get acquainted with European educational
approach and to adopt innovative techniques. In addition to these things, establishing
international relations and organizing skills play an important part as well. There were six
teachers representing our institution all over in schools in different European countries.
The Montessori method
The aim of our institute is, on long-terms, to work out a successful learning strategy based on Montessori principles that can be used efficiently in the years of secondary grammar school. We wish to achieve this by usage of digital devices in classes. This technique provides a solution to the successful acquiring of the educational materials and to efficient time management.
Montessori testvériskolai kapcsolat kialakítása
2019. december 3-án intézményünkbe látogatott a perugiaiai Ugo Foscolo Montessori iskola két pedagógusa ill. az Erasmus projekt
két koordinátora, managere.
A rendkívül konstruktív közös megbeszélésen megterveztük a kialakítandó testvériskolai kapcsolat kalakításának
folyamatát, annak szegmenseit, ütemezését.
Szülői közösség tájékoztatása
2019. november 7-én intézményünk vezetője tájékoztatta a szülői közösséget, az osztályok SZMK képviselőit
az Erasmus pályázat részleteiről.
A mobilitási szakasz végén, a kiutazás során szerzett tapasztalatokat, élményeket Bende Ágnes
ismertette, aki Olaszországban, Peruga-ban látogatott meg egy Montessori iskolát.
A Job shadowing során számos ötletet gyűjtött, amely segíti majd projektünk sikeres megvalósítását.
Tóth Györgyné Exeterben járt
"Csodálatos két hetet töltöttem Exeterben a nyertes Erasmus+ pályázatunk révén.
Nyelvi képzésen, a Better English for Teachers kurzuson vettem részt, mely nagyon sokat segített az angol
nyelvi fejlődésemben. Szókincsem, magabiztosságom, kommunikációm sokat gazdagodott. Nagy élmény volt diákként megtapasztalni az angol oktatást, látni a hasonlóságokat a mi Montessori módszerünk és az angol között. Öröm volt új tapasztalatokat szerezni, biztatást, elismerést kapni.
Csoportunkban spanyol és olasz tanárok voltak rajtam kívül, akikkel szoros kapcsolatot építettem ki, megbeszéltük többek között az iskolánkra jellemző sajátosságokat.
Nagyon motivált vagyok az újonnan tanult innovatív módszerek kipróbálása, alkalmazása iránt." Tóth Györgyné Maresz néni
Balczer Zsuzsanna Dublinban tanult
"A négy alapkészség újszerű fejlesztésének módszereivel ismerkedtem meg.
Lehetőségem nyílt bepillantani más európai országok oktatási rendszerébe és kapcsolatot építeni német,
osztrák, lengyel és olasz tanárokkal. A továbbképzésen megismert új módszereket tudom alkalmazni a mindennapokban." Balczer Zsuzsanna
Egressy Krisztina Máltán járt
Egressy Krisztina júliusban két hetes angol nyelvi képzésen vett részt Máltán.
A pedagógusoknak szóló kurzuson fejlesztette nyelvi kézségeit, és nagyszerű lehetősége nyílt a kapcsolatépítésre. Megismerkedett számos európai ország oktatási rendszerével és Málta színes kultúrájával.
Paszicsnyek János Norvichban járt
"A norwich-i képzésem megnevezése a 21. századi kompetenciák az iskolákban.
Az informatikai eszközök újszerű használatán kívül, kommunikációs és oktatási módszereket tanulhattam." Paszicsnyek János
Bende Ágnes Perugiában járt
Bende Ágnes egyhetes szakmai látogatáson vett részt Perugiában, ahol betekinthetett az Ugo Foscolo
nevét viselő általános iskola életébe, a Montessori-módszerrel működő alsó tagozat és óvoda munkájába.
Montessori-módszertani tapasztalatokat gyűjtött, fejlesztette nyelvtudását és kulturális ismereteit, valamint
szakmai kapcsolatokat alakított ki az ott tanító pedagógusokkal.
Molnár-Fritch László Cardiffban tanult
Molnár-Fritch László Wellesben részt vett a "Digitális technikák a nyelvtanulásban" kurzuson.
A rendkívül hasznos tanfolyamot az InterEducation oktatási központ szervezte.
A képzés során megismerkedett az interneten számítógépre és mobiltelefonra letölthető applikációkkal,
melyek rendkívül vonzóvá és hatékonnyá teszik a nyelvtanulást a tanulók számára.
Ezek közül hasznosak a Padlet, Bookcreator, Socrative, Wakelet applikációk, melyek alkalmasak a
tanulók közötti digitális kooperációra.
"Mi is az Erasmus+?"
"Innovatív módszerek egy Montessori iskolában"
Pályázatunk rövid összefoglalója:
Kurzusok:
1 fő, 2019.07.01--07.12. Better English for Teachers, Egyesült Királyság
1 fő 2019.07.15-07.26. Fluency and English Language Development for Educational Staff Málta
1 fő 2019.07.01-07.12. Modern Methodologies for the Language Classroom, Írország
1 fő 2019.09.29- 10.06 Effective Teaching with Digital Technology, Egyesült Királyság
1 fő 2019.09.02-09.06. 21st Century Skills Egyesült Királyság
Job shadowing:
1 fő 2019.09.30-10.04. Job shadowing Olaszország
A projekt várható eredménye:
Bethlen Gábor Általános Iskola és Gimnázium
Montessori Tagiskolája: 1119 Budapest, Keveháza utca 2. | OM: 035328
Telefon, fax: (+36 1) 204-08-54 | E-mail: info@kevesuli.hup>