Dokumentumok
Előminősítési nyilatkozat Referencia-intézményi oklevél Referencia-intézményi szolgáltatási portfólióOlvasóklub
Elindult az Olvasóklub! Az elsõ forduló feladatait hamarosan kézhez kapják a jelentkezõk.
A választható könyvek listája a képre kattintva letölthetõ.
Érdeklődőknek ajánljuk:
"Mozdulj rá" kreativitás verseny jó gyakorlat TÁMOP 3. 1. 7. [2016. november 10.]

A hagyományok szerint ebben a tanévben is a mi iskolánk rendezte a
kerületi kreativitás versenyt, melynek témája a tojás, az előzetes feladat pedig a témához kapcsolódó alkotás készítése volt.
A csapatok ötletes munkákkal érkeztek, melyeket a verseny első részében be is mutattak.
Csapatmunkával folytatódott a verseny, melynek utolsó feladataként főtt tojásból kellett alkotni valamit. Készült többek között
tojásból kikelt csodaelefánt, tojáskrém, tojásból kibújó csibe, madarak kertjeként megelevenedő töltött tojás.
Köszönjük a felkészítő tanárok munkáját, és gratulálunk a csapatok felkészültségéhez, eredményéhez.
Külön köszönjük Újbuda Önkormányzata támogatását.

Projektzárás az alsó tagozatban [2016. október 14.]

Iskolánk alsó tagozatos osztályai a hagyományos õszi projekt keretében ebben a tanévben az
olimpia témáját dolgozták fel.
A zárónapon az udvaron kialakítottuk az olimpiai ötkarikát,
a mûfüves pályán pedig villámcsõdületet, flash mobot rendeztünk a Pa-Dö-Dö vidám dalára.

A nap további izgalmakat is tartogatott:
közösen zászlógirlandot készítettünk, a tornateremben berendezett mini stadionban magunk is olimpikonokká válhattunk,
a kiállításon pedig bemutattuk a saját készítésû és gyûjtésû olimpiai tárgyakat.
A projektmunka során nagy élmény volt, hogy igazi olimpikonokkal is találkoztunk és beszélgettünk: iskolánkban járt
Csere Gáspár maratonfutó, valamint Ábrahám Attila és Csipes Tamara olimpiai bajnok kajakozók. Örömmel meséltek
pályafutásukról, kalandjaikról és a sportolói élet sajátosságairól.
Ezúton is köszönjük minden támogató családnak a segítséget, a gyûjtõmunkát, és a részvételt az alkotó munkákban!

[] "A mi állatkertünk" projekt 2015-ben
[] "Évszakok" projekt 2014-ben
[] "Védett állatok" projekt 2012-ben
"Kis múzeumbarátok" jó gyakorlat TÁMOP 3. 1. 7. [2016. október]
A kis Múzeumbarátok ebben a tanévben első alkalommal
a Magyar Mezőgazdasági Múzeum Éjszakai nyomozás c. interaktív kiállításán vettek részt.
A gyerekek egy képzeletbeli, holdfényes kertben bátorságukat és ügyességüket próbára
téve rejtélyes detektívjáték részesei lehettek.
A kis nyomozók sikeresen teljesítették a próbákat, így végül mindannyian megtalálták a bajkeverőt.

2015. december Budapesti Történeti Múzeum
Projektnyitás az alsó tagozatban [2016. szeptember 16.]
Iskolánk alsó tagozatos osztályai a szokásos
őszi projekt keretében idén az olimpia témáját dolgozzák fel.
A projektnyitásra a hagyományaink szerint akadályverseny keretében került sor, ahol olimpiai sportágakkal ismerkedhettek
meg a kis olimpikonok.

"Kis múzeumbarátok" jó gyakorlat TÁMOP 3. 1. 7. [2016. június]
Az egész napos kiránduláson Dinnyésre, a Várparkba látogattunk el.
Itt a tárlatvezetés során megtudtuk, hogyan készültek a Várpark várai, megismerkedtünk a történelmi Magyarország kevésbé ismert,
illetve elpusztult várainak történetével. Ezután részt vettünk egy történelmi játékon, ahol a különböző próbák teljesítése után
mindenkiből igazi lovag válhatott.

2015. december Budapesti Történeti Múzeum
"Legyen Tiéd a könyv" jó gyakorlat TÁMOP 3. 1. 7.
2016-ban közel 160 gyerek vállalkozott a
„Legyen tiéd a könyv!! három fordulójára.
24 választható könyvre elsőstől hetedik osztályosig voltak jelentkezők.
A kérdésekre precíz, kreatív, pontos válaszok szép rajzok és egyedi alkotások születtek.
Május 6-án a Figurina Bábegyüttes Grim(m)aszok tárgyjátéka élőzenével szórakoztatott minden lelkes olvasót iskolánkban.
További jó olvasást kívánunk!
Érdeklődőknek ajánljuk:
"Kis múzeumbarátok" jó gyakorlat TÁMOP 3. 1. 7. [2016. április]
A Petőfi Irodalmi Múzeumba szerveztük az áprilisi múzeumbarát
programunkat: a múzeum időszaki kiállításán a sárkányokkal ismerkedtünk meg. Megtudtuk, hogy
milyen mítoszok és legendák kapcsolódnak hozzájuk.
A kiállítás megtekintése után, a foglalkozás keretében mi is „megalkottuk” a saját sárkányainkat.
Györgyi néni és Judit néni

2015. december Budapesti Történeti Múzeum
"Kis múzeumbarátok" jó gyakorlat TÁMOP 3. 1. 7. [2016. február 16.]
Februári foglalkozásunkon a Műcsarnokba látogattunk el.
A Légvonal című fantasztikus, modern kiállításba kalauzoltak bennünket.
Képzeletbeli utazást tehettünk egy titokzatos északi tóhoz, ahol különleges lényekkel találkozhattunk.
Györgyi néni és Judit néni

2015. december Budapesti Történeti Múzeum
"Kis múzeumbarátok" jó gyakorlat TÁMOP 3. 1. 7.[2015. december.]
Decemberben a múzeumbarátokkal a Buadpesti Történeti Múzeumban,
a Budai Várban voltunk.
Már az utazás is hatalmas émény volt a gyerekeknek, mert a palotába a hegy oldalában kialakított gyorslifttel
mentünk fel.
Legközelebb egy újabb korba kalauzoljuk el a kis csapatot. Találkozunk februárban!
Györgyi néni és Judit néni
A tavalyi tanév foglalkozásai:
Projekt az alsó tagozatban [2015. szeptember-október]
Iskolánk alsó tagozatos osztályainak hagyományos őszi projektje idén „A mi állatkertünk”
címet viselte.
Ezúton is köszönjük minden támogató családnak a segítséget, a gyűjtőmunkát, és a részvételt az alkotó munkákban!
Ennek keretében az 1.c a háziállatokkal, az 1.d a tüskéshátúakkal, az 1.e a kutyákkal foglalkozott. A 2.c a medvékkel, a 2.d a
fekete-fehér állatokkal, a 3.c Maugli barátaival, a 3.d a tojással szaporodó állatokkal, a 3.e pedig a vizek-vízpartok állataival
ismerkedett. A 4.c a macskákat-macskaféléket, a 4.d pedig az állati rekordereket tanulmányozta.
A kiállításon a témával kapcsolatban gyűjtött és készített tárgyakat mutattuk be.
Projektdalunkat Kardos-Horváth János írta, akivel sok-sok jó hangulatú próba után ezen az
„állati jó napon” közösen énekeltünk-tapsoltunk:

[] "Évszakok" projekt 2014-ben
[] "Védett állatok" projekt 2012-ben
"Kis Múzeumbarátok" jó gyakorlat TÁMOP 3. 1. 7. [2015. október 6.]
Az idei tanévben is folytatódik a Múzeumbarát szakkör kicsit megújult formában, új, lelkes pedagógusokkal.
2014. szeptember Magyar Mezőgazdasági Múzeum
2014. május Százhalombatta régészeti park
2014. január Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár Sárkányos Gyermekkönyvtár
2013. november Petőfi Irodalmi Múzeum
2013. május Vácrátót botanikus kert
2013. április Iparmuvészeti Múzeum
Első foglalkozásunkon egy kalandos látogatást tettünk a Vajdahunyad várában működő Magyar Mezőgazdasági Múzeumban.
A kis múzeumbarátok egy gyönyörű talizmánnal távozhattak. Rövidesen újra találkozunk egy remek délutánon!
Györgyi néni és Judit néni
_________________________________________________________________________________
A szakkörök foglalkozásai az alábbi linkeken érhetők el:
"Mozdulj rá" kreativitás verseny jó gyakorlat TÁMOP 3. 1. 7.[2014. november 12.]

Az idei tanévben is megrendeztük a kerületi kreativitás versenyt, melynek témája: Méz, méz, méz...
Az Országos Magyar Méhészeti Egyesület képviseletében a Komárom megyei elnök, Lendvai Pál is jelen volt, és az Egyesület ajándékokkal támogatta a rendezvényt.Egyedi, ötletes, fantáziadús alkotásokkal érkeztek a versenyző csapatok, olyanokkal, amelyekben szerepelt a méz. A csapatok szóvivői röviden be is mutatták az alkotásokat.
A bemutató után csapatmunkával folytatódott a verseny, ahol gondolkodtató és tevékenykedtető, de minden esetben kreativitást igénylő feladatokkal kellett megbirkózniuk a versenyzőknek.
Köszönjük a felkészítő tanárok munkáját; gratulálunk a csapatok felkészültségéhez és az igényes alkotásokhoz!

Iskolánkról olvashat a Méhész Újságban [ 2015. január]

Évek óta iskolánk szervezi a "Mozdulj rá!" kerületi kreativitás versenyt, amelynek idei témája: méz, méz, méz...volt.
A versenyre 2014. november 12-én került sor.
A program megnyitására felkértük Lendvai Pált, az Országos Magyar Méhészeti Egyesület Komárom
megyei elnökét, akinek élménybeszámolója a Méhész újság 2015. januári számában jelent meg.
A cikket az újság címlapjára kattintva olvashatja.
Média megjelenésünk Újbuda Sikeralbumában [ 2014. december]
Az alábbiakban az Újbuda újság 2014. december 7-én megjelent cikkében arról olvashat, hogy
milyen sokféle programot szerveztük az elmúlt hetek során a méhek és a méz köré iskolánkban.
A cikket a képre kattintva olvashatja:

"Kis Múzeumbarátok" jó gyakorlat TÁMOP 3. 1. 7. [2015. június 3.]
A Múzeumbarát szakkör idei zárófoglalkozásán egynapos kirándulás
és múzeumpedagógiai foglalkozás keretében a Gödöllői Királyi Kastély szépségeivel és titkaival ismerkedhettünk meg.
2014. szeptember Magyar Mezőgazdasági Múzeum
2014. május Százhalombatta régészeti park
2014. január Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár Sárkányos Gyermekkönyvtár
2013. november Petőfi Irodalmi Múzeum
2013. május Vácrátót botanikus kert
2013. április Iparmuvészeti Múzeum
Reméljük, hogy az idei tanév múzeumi foglalkozásai is sok hasznos információt, maradandó emlékeket nyújtottak a kis Múzeumbarátoknak.
Héjjáné Kuncz Ágnes és Siket Judit
"Legyen Tiéd a könyv" jó gyakorlat TÁMOP 3. 1. 7.
Az idei tanévben is mintegy négy hónapon keresztül hozott lázba közel
150 gyermeket iskolánkban a „Legyen tiéd a könyv!” mottóval elindult Olvasóklub.
A három fordulóban sok szép színvonalas, egyedi, kreatív alkotás született.
A lelkes olvasótábort közös ünneplésként Méhes Csaba pantomim előadására invitáltuk.
A művész első pillanattól kezdve elvarázsolta a rendkívül aktív közönséget.
Valóban felhőtlen szórakozás,
felejthetetlen élmény volt mindenkinek.
További jó olvasást kívánunk!
Várjuk a következő évre a könyvajánlásokat május 26-ig!
Érdeklődőknek ajánljuk:
"Három hét alatt a Föld körül" projekt TÁMOP 3. 1. 4.[2014. november 26.]

November 26-án ért véget a felső tagozat "Három hét alatt a Föld körül" című projektje.
Az osztályok a világ országai közül kiválasztottak egyet, és ennek az országnak a jellegzetességeit, kultúráját, nevezetességeit mutatták be. A választás a következőképpen alakult: az 5.c Mexikót, az 5.d Japánt, a 6.c Szíriát, a 6.d Olaszországot, a 7.c Franciaországot, a 7.d Grönlandot, a 8. c az Amerikai Egyesült Államokat, a 8.d pedig Brazíliát képviselte.
Évszakok projekt TÁMOP 3.1.4. pályázat [2014. szeptember-október]
Iskolánk alsó tagozatos osztályai a hagyományos őszi projekt keretében idén az évszakok témáját dolgozták fel.
Az elsősök az ősz, a másodikosok a nyár, a harmadikosok a tavasz, a negyedikesek pedig a tél
hangulatát varázsolták iskolánkba, így a folyosói tablók, alkotások közt sétálva egy időutazás
részesei lehettünk.
A projektmunkát hangulatos zárónappal koronáztuk.
A műfüves pályán egy hatalmas évszak-mandalát készítettünk közösen.
A kiállítást, ahol a témával kapcsolatban gyűjtött és készített tárgyakat mutatjuk be, Sirkóné Belle Ágnes igazgatóhelyettes nyitotta meg ünnepélyesen.

[] Videó az "Évszakok" projekt zárónapjáról I. rész (2014. október):
[] Videó az "Évszakok" projekt zárónapjáról II. rész (2014. október):
[] "Védett állatok" projekt 2012-ben
"Kis Múzeumbarátok" jó gyakorlat TÁMOP 3.1.7. [2014. október 21.]
Októberben a múzeumbarátokkal a Miniversumba látogattunk el. A hatalmas, folyamatos mozgásban lévő terepasztalon Magyarország, Ausztria
és Németország tájai, egyes nevezetességei kb. százszoros kicsinyítésben elevenednek meg.
A fantasztikus pontossággal elkészített épületek, járművek, élőlények mindannyiunkat lenyűgöztek.
Külön érdekesség volt, hogy több helyen beavatkozhattunk az asztalon zajló forgalomba.
Hazaindulás előtt még egy kis játékra, alkotásra is jutott időnk.
Mi nagyon jól éreztük magunkat!
Aki még nem járt a Miniversumban, javasoljuk, hogy feltétlenül menjen el!

"Legyen Tiéd a könyv" jó gyakorlat TÁMOP 3.1.4 (2014.)
Az idei „Legyen tiéd a könyv!” mottóval útjára indított Olvasóklub újra bebizonyította,
hogy az iskolánkba járó gyerekek szeretnek olvasni. Megint több mint 100 tanuló teljesítette igényesen, pontosan,
szépen mindhárom fordulót.
[] Ízelítőül néhány válasz itt olvasható....
Nagy örömünkre mindig egyre több elsős jelentkezik. Megkérdeztük tőlük, hogy miért pont azt a könyvet választották, és melyik szereplö
bőrébe bújnának legszívesebben.
A tanév végéig mindenki leadhatja új könyvekre vonatkozó ajánlószelvényét a portán, amelyek kiértékelése a nyár folyamán lesz.

"A négy őselem: tűz, víz, levegő, föld" projekt TÁMOP 3.1.4.[2014. február]
Az idei évi projektünk a négy őselem,
a tűz, víz, föld és a levegő köré csoportosult.
A három hetet meghaladó projektünk keretében a diákok témakörüknek megfelelően előadásokat tartottak,
repülő- hajómaketteket készítettek, újfajta manuális technikákkal ismerkedtek meg,
sokat kísérleteztek a természet adta lehetőségekkel.
Színek projekt TÁMOP 3.1.4. [2013. szeptember-október]
Iskolánk kilenc alsó tagozatos osztálya a már hagyományosnak számító őszi projekt keretében az idei tanévben a színek témáját dolgozta fel.
Heteken keresztül zajlott a projektmunka - vagyis az adott színt igyekeztünk minél több oldalról megközelíteni.
Sok érdekességet tudtunk meg!
[] "Védett állatok" projekt 2012-ben
„Referencia-intézmény kialakítása Újbudán, a Keveházában” TÁMOP-3.1.7-11/1-2011-0069
Intézményünk Európai Uniós pályázaton 4 millió Ft támogatást nyert.
A projekt az Európai Szociális Alapból, valamint a Társadalmi Megújulás Operatív Program előirányzatból,
vissza nem térítendő támogatás formájában valósul meg.
Támogatott tevékenységek:
- szakmai továbbképzések, felkészítik az intézményt a referencia intézményi szerepre
- informatikai eszközök beszerzése
- adminisztrációs eszközök beszerzése
- tanácsadói szolgáltatás igénybevétele
A projekt során megtörténik a referencia-intézményi működéshez szükséges szervezeti, oktatásszervezési és szolgáltatás-szervezési gyakorlat kialakítása és beépítése a pedagógiai gyakorlatunkba, mely dokumentumainkban jelenik meg, amely a fenntartás biztosítéka.
A projekt megvalósítási költsége: 4 000 000 Ft
A tevékenységek ütemezése projektterv alapján történik.
A projekt teljes leírását itt olvashatja.
Magyarország védett állatai projekt TÁMOP 3.1.4.[2012. szept-okt]
Iskolánk alsó tagozatos diákjai ebben a tanévben Magyarország védett állatait tanulmányozták
projektmódszerrel. Minden osztály egy-egy, számára érdekes állatot választott kutatása témájául. A gyerekek által gyűjtött és készített tárgyakat az iskola aulájában berendezett kiállításon mutattuk be. Ezt a sajátos
tanulási szakaszt október 27-én színes műsorkavalkáddal zártuk.
TÁMOP 3.1.7. [2012. március ]
Iskolánk ismét Európai Uniós pályázatot nyert.
A TÁMOP 3.1.7. pályázaton 4 000 000 Forintot nyertünk el, melyet a nevelőtestület képzésére, oktatási eszközök
beszerzésére fordíthatunk.
A pályázat lezárásakor iskolánk referencia - intézmény lesz. Örülünk a sikernek!
Magyarország projekt TÁMOP 3.1.4.
Nyolc alsó tagozatos osztály több héten keresztül lázasan munkálkodott, Magyarország egy-egy régiójának jellegzetességeivel, nevezetességeivel ismerkedett. A szülok is aktívan bekapcsolódtak az osztályok tevékenységeibe: eloadásokat tartottak, barkácsoltak, tájjellegu ételeket készítettek. Volt, aki jelmezeket varrt, tablót készített, képeket gyujtött, más várat épített, verset írt, vagy zenét szerzett és énekelt. A projektzáró rendezvény remek hangulatban zajlott, sok ismerettel és rengeteg élménnyel gazdagodva zártuk ezt a tanulási szakaszt.


"Ókori Egyiptom" projekt TÁMOP 3.1.4.
Az idei tanévben a gyerekek kezdeményezésére a 4.d osztály kalandos időutazást tett az ókori Egyiptomba.
"Őszi betakarítás" projekt TÁMOP 3.1.4.
Ma reggel illatozó sült alma, sütőtök, diós sütemény, tócsni, must illata várta az iskolánkba belépőket.
Az alsó tagozat minden osztálya részt vett az "őszi betakarítás" projektben, amelynek keretében
osztályonként egy-egy őszi terménnyel foglalkoztak diákjaink. A sok munkát, érdekes tanulási folyamatot, kreatív ötleteket ünnepi műsor
keretében osztottuk meg egymással és a szülőkkel.
Az osztályok népi körjátékkal, versekkel, zenével, dobszólóval, modern tánccal, élő PowerPoint bemutatóval, mese előadásával, bábjátékkal,
plakátok és kézműves eszközök
bemutatásával, diós, szőlős, sütőtökös, almás süteménykínálóval színesített műsora gyönyörű hatást gyakorolt a gyerekekre,
tanárokra és a szülőkre egyaránt.
A nálunk tanuló gyerekek iskolán kívüli programokon is részt vettek, szőlőszüreten, borpincében, almaszüreten jártak, így szinte észrevétlenül tanultak.
Az alsó tagozatosok termei és a folyosók is gyönyörűen fel lettek díszítve a terményekről készült tájékoztató plakátokat kiállítás formájában az iskola
összes diákja megtekintheti.


"Ötletkosár" inováció TÁMOP 3.1.4. pályázat
Vezesd jól a fonalat!
korosztály: 6-14 év
időtartam: 10 perc
eszközök: előre elkészített laminált eszköz (lásd a képen)
fejlesztendő kompetenciák: koncentráció, fejszámolás, párosítás
leírás: a kiosztott eszközön a megfelelő sorrendben egy fonalat kell végigvezetni úgy, hogy az eszköz felső részén
lévő feladványhoz az alsó sorból ki kell választani a választ. A feladat elvégzése után önellenőrzést végez a diák, megfordítja
az eszközt, aminek a hátulján a jó fonalvezetés mintája fel van rajzolva. Így azonnal visszajelzést kap a munkájáról, önállóan
javíthatja hibáit. Használható műveletek elvégzésére természetes számok, egész számok, törtek, tizedes törtek körében, mértékváltás,
képletek párosítására, angol szavak és jelentésük, ország-főváros, történelmi esemény- évszám vagy bármely párosítós feladatra.

Triódominó
korosztály: 10-14 év
időtartam: 15 perc
eszközök: előre elkészített laminált eszközök, csoportonként egy-egy készlet triódominó (lásd a képen)
fejlesztendő kompetenciák: párosítás, fejszámolás, térlátás
leírás: háromfős csoportokat alkotunk, minden csoport kap egy készlet triódominót, melyet megkevernek,
majd húznak belőle, amíg el nem fogy a pakli. A feladat, hogy három irányban haladva a megfelelő elemeket egymáshoz
illesszék a tanulók. Használható: hatványozás, prímtényezős felbontás, normálalak, mértékváltás, fejszámolás, síkidomok
kerülete, területe vagy bármely párosítós feladatnál.

Emeld fel a fejed, ha igaz!
Mi a szitu?
Természetesen ez a módszer amellett, hogy mulatságos, bármelyik tantárgy bármilyen memorizálandó egységének
a megtanítására alkalmas lehet kis módosítással. "Az ötletkosár" teljes leírását itt olvashatja.
korosztály: 10-14 év
időtartam: 15 perc
eszközök: előre elkészített PowerPoint bemutató, ahol egy diára különböző ábrák, szövegek úsznak be különféle animálással
fejlesztendő kompetenciák: figyelemkoncentráció, emlékezés
leírás: A PowerPoint bemutatót levetítjük, előtte megkérjük a gyerekeket, hogy minél jobban jegyezzék meg, amit látnak. Majd csukják be a szemüket, és hajtsák le a fejüket a padra. A tanár állításokat mond a látottakról, ha a tanuló igaznak tartja, felemeli a fejét (a szeme csukva marad), ha hamisnak véli, lent hagyja a fejét.
Pl.: A látott kocka zöld színű (Hamis, mert téglatest.)
Az ábra közepén háromszög alapú egyenes hasábot láthattál. (Igaz)
A jobb felső sarokban a kör kerület és terület képletét láttad. (Igaz)
A bal felső sarokban lévő trapéz kerülete: 20 cm (Hamis)
Korosztály: 6-14 éves korig
Időtartam: 30 perc
Eszközök: kártyák
Fejlesztendő kompetenciák: szociális kompetencia, intellektuális kompetencia, kreatív gondolkodás fejlesztése
Leírás: Ez a drámajáték egy párbeszéd vagy egy vers memorizálására alkalmas. 2 csapatot alakítunk ki, mint az Activity
játéknál. A táblára felírt verset vagy párbeszédet kell a csapatokból egyenként előadni olyan szituációban, amely az általuk
húzott kártyán le van írva. Ezeket a kártyákat a tanár természetesen előre elkészíti. A szituációt először a saját csapattagoknak
lehet kitalálni, ha nem tudják ők, akkor a másik csapat is kitalálhatja fele pontszámért. Felváltva húznak kártyákat a csapatok,
mint az Activity játékban.
A szituációk lehetnek:
Kavics van a cipődben
Egy szúnyog akar megcsípni
Szerelmes vagy
Egy kutya kerget
Fáj a fogad
Kis gyerek vagy
Beleléptél egy pocsolyába
Mérges vagy
Egy tányér van a fejeden
Utazol egy zötyögős járművön
Éppen operálnak
Operaénekes vagy
TÁMOP 3.1.4 pályázat továbbképzései
Tisztelt Szülők!
1. Infokommunikációs technológiák oktatásban történo alkalmazását segíto képzés
2. Menedzsmentképzés: változás menedzsment
3. Professzionális tanári kommunikáció
4. Új tanulásszervezési eljárások, szövegértés, matematika
5. Tanórai differenciálás
6. Kompetencia alapú oktatási programok alkalmazását támogató módszertani képzés
7. Tanulás tanulása - módszertani képzés
8. Menedzsmentképzés: új oktatássztervezés
9. Informatikai alapozó képzés
10. Dráma pedagógiai képzés
11. Mérés - értékelés képzés
12. Kooperatív tanulásszervezés
13. Alapozó terápia
14. IPR alkalmazását támogató tantestületi képzés
Értesítjük Önöket, hogy Újbuda Önkormányzatának támogatásával intézményünk pedagógusai a
"Társadalmi Megújulás Operatív Program" keretében meghirdetett
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” című,
TÁMOP 3.1.4/2008/1. számú pályázat megvalósítása keretében az alábbi továbbképzéseken vettek részt:
Ágostházyné Harczos Zsuzsanna
Balczer Zsuzsanna
Balla Marianna
Dr. Kissné Berényi Zsuzsánna
Molnár-Fritsch László
Nádasvölgyi Ibolya
Nagy Judit
Siket Judit
Sirkóné Belle Ágnes
Tóth Györgyné
Dr. Ecsedy Andorné
Perczel Katalin
Balla Marianna
Dr. Kissné Berényi Zsuzsánna
Sirkóné Belle Ágnes
Balczer Zsuzsanna
Balla Marianna
Dr. Kissné Berényi Zsuzsánna
Nádasvölgyi Ibolya
Nagy Judit
Siket Judit
Sirkóné Belle Ágnes
Tóth Györgyné
Ágostházyné Harczos Zsuzsanna
Molnár-Fritsch László
Ágostházyné Harczos Zsuzsanna
Balczer Zsuzsanna
Balla Marianna
Dr. Kissné Berényi Zsuzsánna
Molnár-Fritsch László
Nádasvölgyi Ibolya
Nagy Judit
Siket Judit
Sirkóné Belle Ágnes
Tóth Györgyné
Kovács Attiláné
Pacsirszky Lászlóné
Dr. Ecsedy Andorné
Perczel Katalin
Ágostházyné Harczos Zsuzsanna
Kissné Nagy Ágnes
Móricz Magdolna
Pozsgainé Kéri Judit
Tóth Györgyné
Tóth Györgyné
Magyarné Patyi Anna
Balczer Zsuzsanna
Nagy Judit
Nádasvölgyi Ibolya
Siket Judit
Egressy Krisztina
Tantestületünkben tanító minden kolléga
"London modul" TÁMOP 3.1.4. pályázat
A TÁMOP 3.1.4. pályázat keretén belül került sor a "London modul" megvalósítására iskolánk 5.c és 5. d osztályában.
A modul négy angol órát foglalt magában, ahol változatos formában foglalkoztak diákjaink az Egyesült királyság fővárosával, nevezetességeivel. Ízelítő a modul tevékenységeiből, munkaformáiból:
I. Egyesült királyság
1. A tagállamok beszínezése. Feladatlap
2. Rövidítések megbeszélése. Egyéni munkatérkép
3. Zászlók kiszínezése, értelmezése
II. Anglia
1. Az angol zászló kiszínezése. Feladatlap
2. London elhelyezése a térképen. Egyéni munka
3. Kvíz Angliáról. Páros munka
III. Szótérkép
1. Egészítds ki a szótérképet a megadott szavakkal!
a. Közlekedés
b. Vásárlás
c. Látnivalók
d. Szórakozás
e. Éjszakai élet
V. Érdekességek Londonról
VI. Window on Britain
VII. Totó Londonról
1. Tárkányi Áron és Horváth Éva kiselőadása Digitális tábla, PowerPoint előadás
2. London Eye album bemutatása
3. A Brit Királyi Testőrség Kiselőadás
4. A londoni „Nagy Tűz” kiselőadás
5. Tárgyak bemutatása Londonnal kapcsolatban (taxi, rendőr, toll, stb.) Tárgyak kiállítása az osztályteremben.
6. Big Ben Kiselőadás, képek, fotók
7. A londoni Tower Kiselőadás
1. Videófilm Londonról. A film megtekintése angol nyelven
2. Képek, nevezetességek összekötése. Feladatlap, pármunka
13+1 totó kitöltése Csoportmunka
"Ló projekt" TÁMOP 3.1.4. pályázat
A TÁMOP 3.1.4. pályázat keretén belül került sor a "Ló projekt" megvalósítására iskolánk 3.c osztályában
A tanulók vállalták a három hetet meghaladó projektet, melynek a gyerekek által
választott témája a ló lett. A nyitónapot (márc.29.) dolgos időszak követte, mindannyian lelkes munkához láttak.
Fantasztikus ötletek, szorgos kis kezek, egyéni és csoportmunkák, szülők segítsége révén jöttek létre a produktumok.
Az osztály erdei iskolai programját is úgy szerveztük, hogy kapcsolódjon a projekthez.
Végre eljött a várva várt nap (jún. 9.).
A gyerekek igazi lovasoknak beöltözve járták körbe az iskolát és hívták meg az alsó tagozatosokat és a tanárokat a "NAGY BUMM"-ra.
Még felsorolni is nagyon nehéz a bemutatott alkotásokat.
Lovaszenére vonultak be, a két nagy faliújságot betöltő gyüjtőmunkájuk előtt. Írtak verseket, színdarabot, készítettek társasjátékokat, melyek között volt környezetvédelemmel kapcsolatos is, készült egy lósportról szóló könyv, saját koreográfiára készült táncot mutattak be, lovas nyelvtörők, és viccek nevetették meg a hallgatóságot, ostorcsattogtatást mutatott be egy tanuló.
Az egészet egy lovas divatbemutató zárta, mely tovább fokozta az amúgy is fantasztikus hangulatot. A közönség vastapssal jutalmazta az örömmámorban úszó lelkes csapatot. Valamennyiük véleménye az volt, hogy jó volt ezt véghezvinni, sokat tanultak belőle, és szívesen vállalnak máskor is hasonlót, melyhez a többi osztály is kedvet kapott.
"Víz témahét" 5. évfolyam TÁMOP 3.1.4. pályázat
A TÁMOP 3.1.4. pályázat keretén belül került sor a "Víz témahét" megvalósítására iskolánk 5. évfolyamán, amelynek keretében tanulóink több tanítási órán illetve tanórán kívüli tevékenység keretében foglalkoztak a vízzel.
Ízelítő az eseményekből:
3. A víz felszínformáló tevékenységének vizsgálata. /természetismeret óra/ Külső és belső erők közötti különbség. Külső erők felsorolása. A víz munkavégzése.
7. Szénsavas ásványvíz hatása a mészkőre, tapasztalatok rögzítése, magyarázata.
12. Vízzel kapcsolatos kísérletek megfigyelése /matematika óra/ Különféle űrtartalmú edények sorba rendezése, mértékváltás gyakorlása. Egyenlő mennyiségű víz kimérése különböző űrtartalmú és formájú edényekbe, megfigyelés, tapasztalatok megbeszélése.
"A víz" témahét teljes leírását itt olvashatja.
1. A rómaiak és a víz /történelem/: Rejtvények, fejtörők, rajzok, tablók készítése, Szöveges beszámoló összeállítása, Vízvezetékek, padlófűtés, fürdők
2. Látogatás a Pálvölgyi-cseppkőbarlangban /természetismeret óra/ Annak megfigyelése, hogy milyen munkát végez a víz a mészkőhegységekben. A túrát vezető barlangász sok érdekes információval, látnivalóval szolgált. A barlang tiszta, pormentes levegőjének megtapasztalása, az akkusztika meghallgatása és a teljes sötétség meglátása.
<4.Fogalom magyarázat pl.: deltatorkolat, tölcsértorkolat, forrás, síkvidéki folyó, hordalék, sziget, zátony.
5. Totó kitöltése a barlangban hallottak alapján. Plakát készítése választott fotó alapján, szöveggel illusztrálva.
6. Cseppkőbarlang keresztmetszetének megrajzolása, fogalomkártyák elhelyezése a megfelelő helyre.
8. Víz a mesékben és a versekben. Vízzel kapcsolatos szólások és közmondások gyűjtése. A víz szó értelmezése. Illusztráció készítése a kikeresett szólásokhoz, közmondásokhoz
9. Vízzel kapcsolatos angol szavak gyűjtése. A gyűjtött folyó- és állóvizek nagyság szerinti sorba rendezése. /angol nyelv óra/
10. The Word térképen kontinensek, óceánok, tengerek, folyók bejelölése. Gyűjtőmunka: lake/river animals, lake/river plants, sea/ocean animals
11. Az eső, a víz jelenléte a magyar népdalokban. Esik eső zúg a gát /ének óra/
13. PowerPoint bemutató készítése. Web böngészés, képek, adatok gyűjtése. Magyarország szökőkútjai, Magyarország ásványvizei, Magyarország termálvíz készlete, Budapest fürdői, történetük./informatika óra/
14. Mese a vízcseppről, az egyik tanuló által elkezdett mesét a másik tanuló fejezi be számítógépes szövegszerkesztőt használva, közösen alakítva a cselekményt.
70 millió forint EU támogatást nyert Újbuda egységes szellemű oktatásra
"Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés Újbuda innovatív közoktatási intézményeiben".
Korszerű oktatási módszerek meghonosítására nyert 72. 887.050 forint támogatást Újbuda Önkormányzata. A programba bevont intézményekben, köztünk iskolánkban is, az óvodától az iskolás kor végéig, kézről kézre adva a gyermekeket, egységes szellemű lesz az oktatás.
A pályázatot az önkormányzat nyújtotta be, annak szakmai tartalmát a Bethlen Gábor Általános Iskola és Újreál Gimnázium és a telephelyein működő két intézmény: a Kincskereső Tagiskola, és a Keveháza Utcai Általános Iskola, valamint a Keveháza Utcai Óvoda és a Palánták Óvoda pedagógusai készítették el, és a program a megvalósításban is ők működnek közre.
A hatékonyabb nevelő-oktató munka érdekében az adott intézményekben megváltoztatják a tanulásszervezési formákat is, ide tartozik pl. a projekt-oktatás, téma-hét szervezése, tantárgy-tömbösítés, a műveltség területek tantárgyi bontás nélküli oktatása.
A tanterv kiemelt része továbbá a digitális tartalmak és taneszközök napi pedagógiai gyakorlatban való használata és a digitális készségek fejlesztése.
2010. február 10-én szerdán megtartottuk a Támop nyitónapot, melyen részt vettek mind az öt feladatellátási hely pedagógusai. A plenális ülést, szekciókban történő előadások követték.
A TÁMOP 3.1.4 pályázat kötelezo tevékenységei iskolánkban
* A kompetencia alapú oktatás bevezetése szövegértés, matematika és idegen nyelv területen.
* A hátrányos helyzetu és SNI tanulók esélyegyenloségének javítása.
* Új módszerek intézményi alkalmazása, önálló intézményi innováció megvalósítása. (témahét, három hetet meghaladó projekt, moduláris oktatás, tantárgytömbösítés)
* Infokommunikációs technikák használata az oktatásban.
* Tanári továbbképzésekben való részvétel.
* Külso kapcsolatrendszer kialakítása a pályázatban részt vevo más kerületi intézményekkel, illetve mentorokkal, tanácsadókkal.
* A Helyi Pedagógiai Program, a helyi tanterv, az IMIP, az SZMSZ és a Házirend módosítása a pályázat alapján.
* A pályázat dokumentálása, gazdasági és szakmai elszámolása.
Indulunk a TAMOP 3.1.4 pályázaton
Tisztelt Szülők!
Értesítjük Önöket, hogy Újbuda Önkormányzatának támogatásával intézményünk,
a Bethlen Gábor Általános Iskola és Újreál Gimnázium a Kincskereső Tagiskolával,
a Keveháza utcai telephellyel, a Palánták Óvodával, valamint a Keveháza Utcai Óvodával közösen
részt kíván venni a Társadalmi Megújulás Operatív Program keretében meghirdetett
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” című, TÁMOP 3.1.4/2008/1. számú pályázaton.
A pályázati kiírás célja:
-A kompetencia alapú oktatás módszertanának és eszközeinek széleskörű elterjesztése;
-A pedagógusok módszertani kultúrájának korszerűsítése;
-A tanulók képességeinek és kulcskompetenciáinak egyénre szabott fejlesztése és megerősítése;
a meglévő szelektív hatások mérséklése;
-Az egyenlő hozzáférés és esélyegyenlőség szempontjainak érvényesítése.
A pályázaton való részvétellel célunk, hogy az óvodáztatás kezdetétől a
tankötelezettség végéig (3-18 éves korig) a nevelés-oktatás alapelveiben egységes
nézeteket valló, pedagógiai gyakorlatukat is egymásra építő intézmények jöjjenek létre.
Olyan tovább építhető műveltséget és a megismerő funkcióknak megfelelő kompetenciákat nyújtsunk,
biztosítsunk, az idejáró gyermekeknek, amelyek egyszerre segítik a stabil erkölcsi értékrend és a
kreatív életvezetés képességének kialakítását, valamint az élethosszig tartó tanulás igényét az eredményes
társadalmi beilleszkedést.
Budapest, 2008. december 12.
Bánáti István
igazgató